Till innehåll på sidan

Dinosaurien Daisy

Programmera Daisy att röra sig med hjälp av förvalda kommandon.

Bilden visar Daisy the Dinosaur
Detta är en digital upplevelse
Gå till upplevlsen (App Store)

Denna app har ett enkelt dra & släpp-gränssnitt som barn i alla åldrar kan använda för att animera Daisy och få henne att dansa på sin skärm. Barn kommer intuitivt att förstå grunderna för objekt, sekvensering, loopar och händelser genom att lösa denna apps utmaningar.

Engelskt tal.

Årskurs
Årskurs 1-3
Ämne
Teknik
Tidsåtgång
30+ min
Deltagare
Individuell
Typ
Digital upplevelse
Upphovsmakare
Hopscotch Technologies
Originaltitel
Daisy the Dinosaur
Koppling till läroplan LGR 22

Centralt innehåll i ämnet Teknik för årskurs 1-3

Tekniska lösningar

  • Vad datorer används till och deras delar för inmatning, utmatning och lagring av information. Föremål i elevernas vardag som styrs med hjälp av programmering, till exempel hushållsmaskiner och smarta telefoner.

Arbetsmetoder för utveckling av tekniska lösningar

  • Styrning av föremål med programmering.
Fungerar inte upplevelsen?